Laisvalaikis

Mitybos patarimai senjorams: į ką atkreipti dėmesį?
  • Įkelta: 2020-02-19
IKI komunikacijos skyriaus asociatyvi nuotrauka

Rūpintis sveikata ir mityba reikia visiems, tačiau rekomenduojama atsižvelgti ir į savo amžių. Nors atrodo, kad esant vyresnio amžiaus mitybos principai neturėtų skirtis nuo anksčiau galiojusių, tačiau yra dalykų, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį. Dietistė Živilė Dumbraitė pateikia keletą mitybos patarimų, kurie senjorams padės ne tik gerai jaustis, bet ir apsaugos nuo kai kurių ligų.

Dietistės Živilės Dumbraitės teigimu, senjorams itin svarbu į savo racioną įtraukti produktų, kurie yra baltymų šaltinis. Tai paukštiena, mėsa, kiaušiniai, ankštinės daržovės ir pieno produktai.

„Jeigu organizmas toleruoja laktozę, rekomenduoju nuolat vartoti pieno produktus. Brandaus amžiaus žmonėms reikia daugiau kalcio, kuris padeda išvengti osteoporozės ir kitų lėtinių ligų, susijusių su kalcio trūkumu. Taip pat reikia nepamiršti ir skaidulų, valgyti kuo daugiau šviežių daržovių bei vaisių, pilno grūdo gaminių, duonos“, – sako Ž. Dumbraitė.

Svarbiausių maisto produktų penketuką, kurį rekomenduoja dietistė, sudaro: kiaušiniai – puikus baltymų ir vitamino D šaltinis, riebi žuvis – natūralus riebiųjų rūgščių Omega 3 ir vitamino D šaltinis, augalinio kalio kupini brokoliai ir kopūstai, liesa raudona mėsa, kuria nereikėtų piktnaudžiauti, ir sūris bei jogurtas – natūralūs kalcio šaltiniai.

Pasak Ž. Dumbraitės, senjorams taip pat rekomenduojama išgerti bent 6 vandens stiklines per dieną, tačiau prie skysčių galima priskirti ir nestiprią arbatą, mineralinį vandenį ar net silpną kavą.

„Jei mėgstate gerti stiprią kavą ar arbatą, nepamirškite pasirūpinti, kad jūsų organizmas gautų papildomą stiklinę vandens. Kofeino turintys gėrimai skatina šlapimo susidarymą ir pašalina daugiau skysčių iš organizmo“, – teigia Ž. Dumbraitė.

Kalbėdama apie sveikos mitybos principus, didelių skirtumų tarp amžiaus grupių dietistė neišskiria, tačiau pažymi, kad vyresniame amžiuje būtina atsižvelgti į žmogaus sveikatos būklę ir asmeninius poreikius.

„Senjorai dažnai skundžiasi apetito stoka, todėl reikia stengtis gauti visas reikiamas maistines medžiagas su maistingais užkandžiais, taip pat stengtis valgyti dažniau, bet rinktis mažesnes porcijas. Judėjimas ir buvimas gryname ore padeda labiau išalkti ir geriau suvirškinti suvalgytą maistą, todėl reikia nepamiršti, kad svarbi ne tik mityba, bet ir fizinė veikla. Kadangi brandesniame amžiuje dažnai judėjimo sumažėja, tuo pačiu ir kalorijų reikia suvartoti mažiau nei įprastai“, – sako dietistė.

Būna, kad dėl artrito skausmų ar kitų priežasčių nesinori gaminti pietų ar vakarienės. Tokiais atvejais Ž. Dumbraitė rekomenduoja turėti atsargų šaldiklyje arba konservuoto maisto, iš kurio būtų lengva greitai pasiruošti maistingą ir vertingą patiekalą.

Daugiau straipsnių