Laisvalaikis

Europoje populiarėjanti „atsigaivinimo mankšta“ leidžia šaknis Tauragėje
  • Įkelta: 2019-11-15
Nirvana Fitness treniruotės akimirka. Tauragės visuomenės sveikatos biuro nuotrauka

Turbūt ne vienam iš mūsų norėtųsi kuo greičiau po intensyvios darbo dienos atgauti jėgas. Žinome, jog būtina judėti, tačiau dažniausiai vien pagalvojus apie treniruotes darosi sunku.  Tauragės Bendruomenių namuose visą lapkritį nemokamai vyksta novatoriškos Nirvana Fitness mankštos užsiėmimai. Jos pradininkės tikina, jog tai puikus būdas atsikratyti kasdieninio streso, atsipalaiduoti, pagerinti savijautą bei išmokti taisyklingai kvėpuoti.

Skambant ramiai muzikai

 – Ar žinote, kad kvėpavimas yra vienintelis kūno ritmas, kurį mes galime sąmoningai kontroliuoti? Lėtas, atpalaiduojantis, gilus kvėpavimas treniruotės metu yra mūsų vartai į kūno ir proto ramybės būseną. Nirvana Fitness metodas – tai judesys, kvėpavimas, ramybė, meilė ir elegancija. Tai, ko mums visiems šiuo metu taip trūksta, – taip šias treniruotes apibūdina Lietuvos sporto universiteto docentė Simona Pajaujienė, šio metodo Lietuvoje pradininkė.

Pasak specialistės, Nirvana Fitness paskutiniuoju metu sparčiai populiarėja visoje Europoje, Skandinavijos šalyse, Azijoje bei Šiaurės Amerikoje. Ji dar vadinama „atsigaivinimo mankšta“.

– Nirvana Fitness treniruočių metu reikia ne tik perprasti atliekamų pratimų grupes, bet ir derinti jas su kvėpavimu, sekti muzikos ritmą.  Mankštos metu sekti kvėpavimą iš pradžių padeda instruktorė. Užsiėmimų metu skamba ritminga, tačiau rami, atpalaiduojanti muzika (angl. – Chillout). Šio stiliaus muzikos pauzių metu skleidžiamos teta (4-7 Hz) dažnio bangos, bei keičiamas mankštos pratimas. Nirvaninės mankštos muziką kūrę specialistai parinko tai, kas pailsina smegenis ir visą kūną. Ilgainiui, kai žmogus įsimena pratimų grupes, šią mankštą gali atlikti užsimerkęs, nes garso įrašas diktuoja eigą, – pratimų ypatumus nusako S.Pajaujienė.

Mankštos ištakos – joga bei ir pilatesas

Per šias treniruotes ramus, tolygus ir gilus kvėpavimas sujungiamas su kūno stabilumą ir mobilumą lavinančiais judesiais. Pasak Simonos, judesiai neturi būti grubūs, padalinti į atskiras fazes, bet turi „plaukti vienas iš kito“ ir būti išbaigti.

– Jei tiesi ranką, reikia tai daryti iki pat pirštų galiukų, lyg tavo judesys tęstųsi erdvėje. Tai vadinama tėkmės (angl. – flow) būsena. Kiekvienos treniruotės pradžioje atliekamas specialus deguonies testas, po kelių įkvėpimų ir iškvėpimų yra sulaikomas kvėpavimas. Skambant garso įrašui yra skaičiuojamos sekundės, o kiekvienas dalyvis turi užfiksuoti laiką, kada pradeda stigti deguonies. Deguonies testas yra pats paprasčiausias būdas pamatuoti kūno deguonies lygį, kuris yra vienas svarbiausių mūsų bendrosios sveikatos rodiklių, – taip treniruotes apibūdina Nirvana Fitness trenerė Renata Vegera.

Moteris, Tauragės visuomenės sveikatos biuro kvietimu, visą lapkritį Tauragės bendruomenių namuose ves Nirvana Fitness treniruotes.

Svarbu taisyklingas kvėpavimas

Kaip pasakoja Nirvana Fitness metodo pradininkė Lietuvoje S.Pajaujienė, moksliniai tyrimai rodo, kad apie 80 % populiacijos žmonių kvėpuoja 12-18 kartų per minutę, kai tuo tarpu rekomenduojami 6 kartai per minutę. Anot jos, visuomenei būtina išmokti taisyklingai, ramiai ir giliai kvėpuoti panaudojant diafragmą bei taip atsiriboti nuo nuolatinis streso, skubėjimo ir visuotino perdegimo sindromo.

– Po deguonies testo kvėpavimas suaktyvinamas, suaktyvinami ir fizinių pratimų junginiai, lydimi ritmingo, gilaus kvėpavimo. Kiekvienas junginys susideda iš 4 pratimų: tempimo, stiprinimo, stabilizavimo, sukimo. Dabar daugiausia judame pirmyn ir atgal. Kai reikia pasisukti, sukamės ne patys, sukamės sėdėdami tiesiai su kėde. Stuburui būtini sukamieji judesiai, nes tarpslanksteliniai diskai neturi kraujagyslių, jų veiksmingumą palaiko tik judesys, – aiškina specialistė.

Anot jois, Nirvana Fitness metodas padeda treniruoti tai, kas nematoma akimi ir nematerialu. Bet svarbiausias šių treniruočių poveikis – tai sveikas įprotis kasdieniniam (giliam ir lėtam diafragminiam) kvėpavimo būdui.  Paviršutinis ir nepilnas krūtininis kvėpavimas sumažina organizmo gebėjimą veiksmingai prisisotinti deguonimi ir gali paskatinti depresiją, nerimą, lėtinį skausmą ir ligas. Beje, pasak budistų, žmogus, pasiekęs Nirvanos būseną, realizuoja absoliučią harmoniją.

Tauragės visuomenės sveikatos biuras kviečia visą lapkričio mėnesį lankyti Nirvana Fitness užsiėmimus nemokamai. Kiekvieną antradienį ir ketvirtadienį Tauragės bendruomenių namuose (II aukšte) jie vyks. 17.30 val.

Daugiau straipsnių