Aktualijos

Sėkmės istorijos: mokantis profesijos – ir stažuotės užsienyje
  • Įkelta: 2020-05-22

Marija Plauškaitė „Važiuočiau į stažuotę dar, jei tik būtų tokia galimybė“

Gvidas Masedunskas (kairėje): „Stažuotė Austrijoje buvo labai naudinga patirtis“

Gavus pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą, kyla klausimas  – o kas toliau? Tęsti mokymąsi gimnazijoje? O jei nekantrauji pradėti dirbti? Norintiems neatidėlioti ir jau dabar žengti pirmuosius žingsnius savo sėkmingos karjeros link puiki išeitis – profesinio rengimo centras. Kad įgijus pagrindinį išsilavinimą pereiti į profesinę mokyklą verta, patvirtina Tauragės profesinio rengimo centre (PRC) besimokančių jaunuolių sėkmės istorijos: jie ne tik džiaugiasi galį per trumpą laiką įsigyvendinti savo planus ir įgyti paklausią profesiją, bet dar ir turi galimybę patobulinti savo įgūdžius stažuotėse užsienyje.

Ilgai graužti knygų neteks

Profesinio rengimo centruose didžioji dalis procentų mokymosi laiko yra skiriama praktiniam mokymui ir praktikai, tad ilgai graužti knygų ir kalti teoriją  neteks – laikas pamokose yra skiriamas praktinėms užduotims atlikti, praktiniams projektams įgyvendinti, darbui su inovatyvia įranga, mokomaisiais stendais. Profesijos pamokose atliekama daug praktinių užduočių bei gaunama lengvai suprantamos teorijos. Tai puiki pradžia mokytis dominančios profesiją dar nebaigus mokyklos.  
Be to, kiekvienas pažangiai besimokantis gauna stipendiją, o nenorintys važinėti ilgų atstumų kviečiami apsigyventi PRC bendrabutyje.
Kad mokymasis būtų įdomus ir prasmingas – labai svarbi aplinka.  PRC mokinių laukia puikūs mokytojai, kuriems tikrai rūpi, kad mokiniai suprastų ir įsigilintų į dėstomą dalyką.

Erasmus+ – puiki galimybė tobulėti

Tauragės PRC aktyviai dalyvauja ir užsienio šalių organizacijų projektuose, konkursuose, kuriuose atvyksta ir užsienio partnerių atstovai. Tai padeda mokiniams ir mokytojams neišvykstant į kitas šalis pabendrauti su kitų šalių kolegomis, perimti jų patirtį. Mobilumo projektai itin reikšmingi PRC  veikloje, todėl mokytojai ir mokiniai, individualiai ar bendraudami su kitomis profesinėmis organizacijomis, nuolat dalyvauja stažuotėse Vokietijoje, Austrijoje, Italijoje, Maltoje, Ispanijoje, Portugalijoje ir kitose šalyse.

Kaip pasakoja PRC projektų vadovė Laura Mėlinavičienė, šiuo metu įgyvendinamas Erasmus+ programos mobilumo projektas „Atsiveriančios galimybės Europoje“ (Nr. 2019-1-LT01-KA102-060117, 2019–2020 m.):

– Pagrindinis projekto tikslas – profesinių žinių ir įgūdžių tobulinimas, mokymo prieinamumo ir mokymo proceso organizavimo gerinimas variklinių transporto priemonių, statybos, IT, maisto ruošimo ir pateikimo, grožio srities specialistams. Įgyvendinant šį projektą 11 profesijos mokytojų, 3 administracijos darbuotojai bei 24 mokiniai patobulino profesines kompetencijas dalyvaudami stažuotėse įvairiose Europos Sąjungos šalyse. Įgytas žinias ir naują  profesinę patirtį mokytojai pritaikė patobulindami savo mokomojo dalyko programas, mokymo metodus.

Pasak L. Mėlinavičienės, PRC šiuo projektu pirmiausia siekia savo strateginių tikslų – tobulinti mokytojų kvalifikaciją, mokinių profesines ir bendrąsias kompetencijas partnerių organizacijose, plėtoti demokratijos, humaniškumo principus, plačiau ir kokybiškiau taikyti naujas mokymo organizavimo formas kaip pameistrystė, atnaujinti ir papildyti praktinio mokymo darbų aprašymus, mokymo metodus įgytomis žiniomis ir patirtimi, nuolat kurti ir dalyvauti mobilumo projektuose, plėtoti ryšius tarp mokymo įstaigų bei įmonių užsienio šalyse. Tarptautiniais ryšiais grįstas mokymas ir mokymasis suteikia galimybes projekto dalyviams, organizacijai įgyti įvairesnės patirties, plėtoti savo kompetencijas per skirtingų kultūrų darbo ir mokymosi metodų prizmę.

– Tauragės PRC bendruomenė dažnai vyksta į kitas mokyklas, partnerines organizacijas, kuriose ne

tik pristato savo instituciją, bet ir atlieka praktikas, dalyvauja projektuose, kviečia naujus mokinius

mokytis mokykloje. Šių susitikimų metu pristatoma ir Erasmus+ programa, jos galimybės,

dalyvių pasiekimai. Taip siekiame sudominti mokinius rinktis mūsų mokymo įstaigą, dalyvauti mainų programose su kitų šalių atstovais, plėtoti ES šalių bendradarbiavimą per profesinę veiklą, – teigia projektų vadovė.

„G. Masedunskas: „Važiuočiau ir dar“

Vis dėlto geriausiai projekto naudą atskleidžia sėkmingos mokinių istorijos. Štai Gvidas Masedunskas į profesinę mokyklą ėjo tikslingai – nuo pat mažens domėjosi automobiliais. Automobilių remontas – jo šeimos verslas, kuriame jis sukasi nuo mažens, tad ir klausimo, ką veikti baigus pagrindinę mokyklą, jam nekilo.

Automobilių elektromechanikos jis mokosi jau antrus metus, o pernai lapkritį buvo stažuotėje Austrijoje. Vaikinas pasakoja, kad į Klagenfurto miestą Austrijoje jie važiavo keturiese ir gyveno ten mėnesį..

– Buvom apgyvendinti puikiame bute ir kasdien važiuodavom į darbą „Volvo“, „Hyundai“ ir „Fiat“ centre, kur remontuojamos mašinos. Kolektyvas buvo draugiškas, padėdavo, patardavo. Mumis išties pasitikėjo – galėjom ne tik stebėti, kaip dirba kiti, bet ir dirbti patys. Daugiausia teko ruošti automobilius žiemai – keisti ir montuoti ratus, keisti tepalus. Darbo užteko, aptarnaudavom maždaug po 10 mašinų per dieną.

– Nors tokie darbai man ne naujiena, bet aplinka kita, žmonės, įranga skiriasi, vis tiek tai buvo labai naudinga patirtis, – sako Gvidas, – be to, dar ir gerokai patobulinome anglų kalbos žinias, o ir  pakeliavome nemažai. Buvome Vienoje, po miestą buvo daug ekskursijų. Klagenfurtas – istorinis miestas, jame labai daug paminklų, muziejų. Buvo įdomu.

Gvidas neslepia – stažuotė jam labai patiko, važiuotų ir dar, jei būtų tokia galimybė.

Dvi stažuotės – dar daugiau patirties

Marija Plauškaitė, besimokanti barmenės – padavėjos specialybės, stažuotėse buvo jau dukart ir gali patvirtinti – jos išties naudingos. Ji buvo stažuotėje Berlyne (Vokietija) ir Valencijoje (Ispanija).

– Vokietijoje buvo tikrai labai smagu. Buvom 8 mergaitės, mus suskirstė po dvi po Berlyną. .Aš stažavausi tokiam restorane ir pirmą savaitė dirbau virtuvėje, o kitas dvi savaites – padavėja. Labiausiai patiko dirbti padavėja, bendrauti su žmonėmis, nes šiek tiek moku vokiškai ir suprasdavau, kas ką norėdavo užsisakyti ar kai kažko paklausdavo. Dar dusyk bandžiau prie baro dirbti, bet buvo sunkiau, man geriau buvo dirbti padavėja. Su bendradarbiais bendraudavau angliškai ir vokiškai, – pasakoja Marija.

Kolektyvas, pasak jos, buvo tikrai labai geras, žmonės labai malonūs. Marija sako daug ko išmokusi, pvz., vokiškus gėrimus, patiekalus – ne tik pavadinimus, bet ir kaip juos pagaminti. Stažuotė, pasakoja Marija, truko tris savaites, o kiekvieną pirmadienį merginos važiuodavo traukiniu į Berlyną, vaikštinėdavo po miestą, grožėdavosi architektūra. Miestas, kaip ji sako, – tobulas. Marijos stažuotė Valencijoje truko 4 savaites.

– Buvome 4 barmenės ir 4 kirpėjos, visos dirbome atskirai. Aš dirbau užkandinėje prie baro. Iš pradžių tikėjausi, kad dirbsiu padavėja. Prie baro dirbti pirmą savaitę buvo sunku, nes reikėjo viską atpažinti, užsakymai būdavo parašyti ispaniškai. Per pirmąją savaitę išmokau viską: ispaniškų vynų, kitų gėrimų, užkandžių pavadinimus. Išmokau ir pagaminti daug ispaniškų gėrimų ir patiekalų, – didžiuojasi mergina.

Vėliau ji sako pripratusi dirbti prie baro, darbas jai ėmė patikti, o kai ko nors nesuprasdavo –  paklausdavo. Kolektyvas buvo irgi labai geras, kolegos paaiškindavo, jei ji ko nesuprasdavo. Darbas prasidėdavo nuo 16  val. ir trukdavo iki 23 val., kartais jei būdavo daug darbo, bendradarbiai jai padėdavo. Susikalbėti su visai buvo galima angliškai.

– Labiausiai patiko, kai mane išmokė gaminti ispaniškus kokteilius. Iš pradžių maniau, kad prie baro dirbti labai sunku, bet dabar suprantu, kad padavėja ir prie baro dirbti nėra taip sunku, kaip atrodo, – prisimena Marija.

Pasak jos, Valencija – labai gražus miestas. Merginos gyveno beveik pačiame Valencijos centre, apartamentuose.

– Labai džiaugiuosi, kad išmokau tiek vokiškų ir ispaniškų patiekalų, gėrimų, – neslepia Marija, tačiau pripažįsta kad labiausiai jai patiko Vokietijoje nes mokėjo kalbą. – Jei būtų galimybė vėl važiuoti į stažuotę, tikrai važiuočiau – jau žinau, kaip kas vyksta.

Kviečia mokytis

Tauragės PRC kviečia mokytis apdailininko (statybininko), automobilių mechaniko, automobilių elektros įrengimų remontininko, kirpėjo, kompiuterinės įrangos derintojo, suvirintojo, virėjo specialybių – kartu įgysite ir vidurinį išsilavinimą, ir profesinę kvalifikaciją. Baigusieji 12 klasių gali mokytis apdailininko (statybininko), automobilių mechaniko, kosmetiko, apskaitininko ir kasininko specialybių. Mokytis PRC gali ir tie, kurie nori įgyti valstybės finansuojamą antrąją kvalifikaciją.

Užs. Nr. 30

Daugiau straipsnių