Aktualijos

Kalba Žalgirių gimnazijos talentai
  • Įkelta: 2019-05-17
„Tauragės žinių“ inform.
informacija@taurageszinios.lt

Gegužės 10-ąją, iškart po Europos dienos, Tauragės Žalgirių gimnazijoje surengta „Žvaigždžių diena“, skirta pagerbti gimnazijos vardą garsinantiems olimpiadų, konkursų, varžybų prizininkams. Žvaigždžių diena gimnazijoje prasidėjo iš pat ryto, kiemelyje visiems kartu apkabinant žodį ŽALGIRIAI. Gimnazijos erdvėse skambėjo daug juoko, nusirito gyva žalgiriečių „banga“. Po pietų gimnazijos bendruomenė bei svečiai – Tauragės rajono meras Dovydas Kaminskas ir „Europe Direct“ informacijos centro vadovė Isvalda Aleknienė rinkosi į šauniausiųjų apdovanojimus.

Prizininkus ir jų mokytojus sveikino gimnazijos direktorius Jonas Jatautas:

– Europa, buvusi dviejų pasaulinių karų židiniu, šiandien Europos Sąjungos dėka yra taikos ir gerovės erdvė. Daugelis žmonių galvoja, kad pinigai valdo talentus. Aš galvoju, kad šiandienos pasaulyje talentai šokdina kapitalą. Tik svarbu savo talentą pažinti ir su juo dirbti, dirbti ir dirbti. Penki procentai talento ir 95 darbo sukuria laimingą ir prasmingą gyvenimą. Gyvename Europos Sąjungos erdvėje, kurioje turime neribotas galimybes mokytis, tobulėti ir kurti.

Savo kūrybos dainą žalgiriečiams skyrė šaunieji pirmokai Paulius ir Kornelija Mikalauskai. Pasidžiaugta jaunų žmonių pasiekimais, įdėtu kasdieniu kruopščiu darbu, nuoširdžiu mokytojų indėliu. Visiems prizininkams skirta mokyklos dovana – pažintinė kelionė.

Labiausiai savo rezultatais stulbina pirmokas Paulius Mikalauskas: biologijos, chemijos, IT olimpiadose – I vietos, fizikos, matematikos olimpiadose II vietos, lietuvių k. olimpiadoje ir meninio skaitymo konkurse – III vietos; sėkmė Lietuvos geomokslų olimpiados bei anglų k. KINGS olimpiados I ture. Gėdos broliui nedaro sesuo Kornelija, pradedančioji rašytoja – jaunųjų filologų konkurso laureatė ir biologijos olimpiados prizininkė. Nepasiduoda klasės draugas Dominykas Žylius – II vietos chemijos ir matematikos olimpiadose, sėkmė anglų k. KINGS olimpiadoje, bei Gabija Antanavičiūtė – geografijos olimpiadoje „Mano gaublys“ – II, biologijos olimpiadoje – III vieta; pirmokė Karolina Butkutė – dailės olimpiados prizininkė, o Elžbieta Praninskaitė, rajoninėje technologijos olimpiadoje savo gardžiu kūriniu pelniusi I vietą, šalies mastu – III vietą.

Ir nors daugelis ketvirtokų paskutiniais metais susikaupia abitūros startui, Gabrielė Olendraitė randa laiko ir žinių atstovauti savo mokyklai. Įspūdingas gimnazistės kraitis – 4 metai iš eilės I vieta biologijos olimpiadose bei chemijos olimpiadų prizinės vietos (šiemet – II vieta).

Ketvirtokas Jokūbas Delinda – geografijos olimpiados „Mano gaublys“ I vietos laimėtojas. Nuo jauniausių klasių puikiais rezultatais informacinių technologijų (IT) srityje žavi Ovidijus Rapalis, ir nors IT olimpiadoje ketvirtokas šiemet užėmė tik III vietą, su šaunių gimnazistų komanda sėkmingai rungėsi VGTU rengiamame nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ projekte, kuriame dalyvavo ir kūrybingasis Laimonas Šiaudvytis, IT olimpiadoje šiemet pelnęs III vietą.

Aktyvus mokinių tarybos narys, skautas Edvinas Kleinas pradžiugino I vieta technologijų olimpiadoje.

Įspūdingą atmintį išsiugdžiusios trečiokės Radvilės Jomantaitės derlius: matematikos, biologijos, chemijos olimpiadose – I vietos, lietuvių k. olimpiadoje – II vieta. Lietuvos Pi 3,14 čempionate šiemet mergina – absoliuti nugalėtoja, „Matmintinio-Pranglimine“ respublikos finale – antrus metus iš eilės III vieta.

Gimnaziją garsina ir daugiau puikių trečiokų: Kotryna Paulikaitė – matematikos, chemijos, biologijos olimpiadose – II vietos, Eglė Petraitytė – geografijos olimpiadoje „Mano gaublys“ – I vieta, anglų k. olimpiadoje – III vieta, Armandas Piečia – kasmetinis įvairių anglų k. konkursų prizininkas, šiemet  anglų k. olimpiadoje laimėjo I vietą, Karina Račaitė – biologijos, chemijos ir lietuvių k. olimpiadose – III vietos, Karolis Červinskas – IT olimpiadoje II vieta, Aistė Rekašiūtė – matematikos, Taura Kleinauskaitė, Evelina Alšauskaitė, Viktorija Kutniauskaitė – biologijos, Gabija Nareikaitė – geografijos, Beta Bartušytė – rusų k. olimpiadų prizininkės.

Vyresniuosius vejasi ir antrokai. Šiemet bendruomenė džiaugiasi olimpiadų prizininkais: technologijų – Aistės Andonatijūtės, geografijos – Evelinos Šimčik, biologijos – Nedo Baranausko ir Vestinos Steigvilaitės pasiekimais. O antrokė poetė Vanesa Česnauskaitė – jaunųjų filologų konkurso laureatė.

Puikūs laimėjimai sporte reiškia sveikos, energingos mokyklos kryptį. Ketvirtokės Dominykos Rimkutės ir antrokės Vykintės Trakšelytės dvejetas Lietuvos mokyklų žaidynėse badmintone nustebino net pačias merginas – iškovota garbinga II vieta. Vaikinų tinklininkų komanda Audrius Taroza, Žilvinas Nėjus, Aivaras Paulauskas, Arminas Kulčinskas, Lukas Drukteinis ir komandos kapitonas Mindaugas Banzinas LMŽ tarpzoninėse varžybose laimėjo III vietą. O kadangi, anot kūno kultūros mokytojų, dar ne vienerios rimtos varžybos priešaky, tad laurų tradiciškai tikimasi ir daugiau.

Amžinas klausimas – kiek mokinio sėkmės nulemia mokytojas? Šventėje girdint garsėjančius nuotaikingus plojimus mokytojams, kasdienybėje – gimnazistų atsiliepimus, matant abipusę pagarbą ir šiltą bendravimą, nenuneigiama – jauno žmogaus bendram ir dalykiniam išsilavinimui labai svarbi mokytojo asmenybė. Už nuopelnus rengiant mokinius olimpiadoms ir konkursams apdovanotas nemažas būrys pedagogų: lietuvių kalbos – Rita Marcinkienė, Teodora Komarienė, Aristolda Jasevičiūtė, matematikos – Emilija Asačiovienė, Asta Rekašienė, technologijų – Nijolė Norgilienė, Aivaras Lobinas, anglų kalbos – Janina Pukelienė, Gintarė Kolesnikova, rusų – Rita Krasauskienė, geografijos – Genovaitė Straukienė, IT – Regina Remeikienė, dailės – Neringa Stašaitienė, fizikos – Artūras Digaitis, kūno kultūros – Jurga Sparnauskienė, gausų derlių prizininkų šiemet sunokinusi chemijos mokytoja Gitana Banzinienė, biologijos mokytojos Selvina Pečiulienė ir Sigita Polienė, kurių paruoštas dvidešimtukas dalyvavo Lietuvos mokinių biologijos olimpiadoje. Net 11 mokytojos S. Pečiulienės mokinių tapo šios olimpiados prizininkais, o keturi – pirmųjų vietų laimėtojai.

Tūkstančius metų mokslininkai laužo galvas, nuo ko priklauso žmogaus pasiekimai. Žalgirių gimnazistai atsako iš savo patirties ir iš širdies – turi tikti ir patikti tai, ką darai, ir pats turi labai daug dirbti. O mokytojas ir mokykla – sudaryti palankias, skatinančias ir leidžiančias pasireikšti sąlygas.

Selvina Pečiulienė – biologijos mokytoja, kurios derlius olimpiadoje šiemet – 11 prizininkų, iš jų – 4 pirmosios vietos: „Labai darbštūs, atsakingi ir pareigingi. Kuklūs, dažnai mažakalbiai. Bet smagiausia – ką duodi, tą ima! Nepaviršutiniški, stengiasi domėtis, klausia. Tada jautiesi mokytojas, jautiesi reikalingas, gali bendrauti, išmokyti. Ir šeimos indėlis nemažas, pirminis požiūris, pavyzdys, galvojimas apie ateitį. Tada ir jie kabinasi norėdami geriausio. Aišku – ir gebėdami!“

Asta Rekašienė – matematikos mokytoja: „Čia ne aš, čia mano mokiniai yra gudrūs. Matematiką matau jų mąstyme, vaizduotėje. Tai jau Dievo dovana. Aš galiu parodyti, patarti, patikrinti. Kai girdžiu, matau, kaip jie išmąsto, sprendžia užduotis, apima pagarba ir nuostaba. Stebiu, kaip dirba dvyniai Paulius ir Kornelija – jie vienas kitą konsultuoja, tariasi, o Dominykas susikaupia, panyra ir... jau padaręs!“

Aristolda Jasevičiūtė – lietuvių kalbos mokytoja: „Viską lemia vaikų noras, jų papildomas darbas. Lietuvių kalbos olimpiadose reikia didelio geranoriškumo ir žinių, nes užduotys sudėtingos, nuspėti,  pasiruošti joms neįmanoma. Pirmiausia – visi gerai besimokantys yra darbštūs. Kūrybiniuose konkursuose daugiau lemia talentas, bet visur mokytojas yra vedlys – reikia pastebėti, paskatinti, parodyti klaidas. Ir mokytojas visada džiaugiasi savo mokinių sėkme, nes tai ir jo profesinė sėkmė. Ir kai gyvenime jie ko nors pasieks, mąstysi sau – ir aš savo širdies dalele prie to prisidėjau.“

Gitana Banzinienė – chemijos mokytoja ir MOKA grupės vadovė: „Chemijoje sėkmę patirsi tik per nuoseklų, sistemingą darbą. Čia nebūna atsitiktinių sėkmių. Ir mokytojo vaidmuo paryškėja, kai mokiniui įdomus jo dėstomas dalykas. Tada jie nestebi, kiek tam skiria laiko, nesunku mokytis, ne per daug namų darbų... Dirbdami MOKA grupėje su gabiais mokiniais išgirdome, jog jiems svarbi mūsų – mokytojų pagalba, ypač prieš olimpiadas ir konkursus. Svarbus dėmesys ir paskatinimai. Ir jie nieko nedaro atmestinai, yra nuoseklūs. Deja, dažniausiai prieš akis negailestingas pasirinkimas – ar pomėgiai, dalyvavimas savivaldoje (jie labai protingi ir turi puikių pasiūlymų), ar mokslas? Nugali... pastarasis.“

Gyvybės mokslų kryptį planuojanti rinktis ketvirtokė Gabrielė Olendraitė sako, jog mokslas jai visada yra pirmoje vietoje. Toks požiūris susiformavo 8 klasėje, kai gimnazistė pradėjo dažnai dalyvauti olimpiadose, baigė muzikos mokyklą. ,,Visada noriu suprasti, ką darau, kas iš kur atsiranda, kaip išspręsti uždavinius. Tai – varikliukas, verčiantis mane mokytis, gilintis, išsiaiškinti. Todėl labai mėgstu tiksliuosius mokslus. Norėdami prasmę suteikti savo ateičiai – nešvaistykite laiko veltui!“

Paulius Mikalauskas: „Mokytis turiu įprotį, nes pravartu daug žinoti ir naudinga gerai mokytis, juolab, kad kol kas dar nežinau, kurie dalykai pravers ateityje. Sėkmė, laimėjimai – tiesiog gerai jautiesi! Ypač motyvuoja mokinių Pažangos premija (pernai irgi laimėjau), nes tai svarus motyvas stengtis. Ir nemanau, kad mokymasis turi būti malonumas, mokymasis – tai darbas. Ir kol kas jis man sekasi...“

Radvilė Jomantaitė: „Mėgstu užsibrėžti tikslus (netgi rizikingus) ir jų siekti. Mane žavi tas jausmas, kai tikslą pasieki, būna labai smagu. Tame kelyje į pergales sėkmės labai nedaug (nebent pataikai testo klausimą), tai nuoseklus, kruopštus darbas, nuolatinis pasikartojimas to, ką jau žinai.“

Gabija Nareikaitė, aktyvi protmūšių dalyvė: „Smagiau mokytis, kai pačiam įdomu. Laisvalaikiu gilinuosi į istoriją, politiką, diskutuoju. Manau, mano sėkmė – nuoširdžiai domiuosi visais dalykais, įvykiais, užsienio ir vidaus politika. Ir, beje, tikrai nemanau, jog skursiu, nes pasirinkau humanitarinius mokslus. Tereikia būti savo srities specialistu, daug ir nuoširdžiai dirbti. Svarbu atsakomybė ir pareiga. Nes mes dabar visi tokie ultraliberalai – manom, kad viskas turi būti, kaip norim ir tik lengva, gera, paprasta... Nori pasiekti savo tikslus? Dirbk.“

Karolis Červinskas: „IT srityje jaučiuosi savo vietoje, savo pašaukime. Nuo mažumės žavėjausi, knaisiojausi kompiuteriuose ir dabar savarankiškai domiuosi, stengiuosi sužinoti kažką naujo, o tada tampu laimingesnis, sėkmingesnis, tvirtesnis. Kiekviena nauja pamokos tema – daugiau galimybių. Sėkmė – tik kažkiek talento ir daug kruopštaus, smalsaus, mėgstamo darbo.“

Vanesa Česnauskaitė: „Manau, kad žinios duoda daugiau laisvės, užtikrintumo. Nors aš darau tai, kas įtraukia, kas man patinka. Tos pamokos ir sekasi geriausiai. Ir nematau savo sėkmės kūryboje kaip sunkaus triūso, lavinimosi – man malonu kurti, aš su tuo gimiau ir tam negaila laiko. Esu maištininkė ir meniškos sielos, į tėtį, kuris pritaria – nebūtina pritapti, neišsiskirti iš minios, kad būtum laiminga!“

Kornelija Mikalauskaitė, ne tik filologų konkurso laureatė, bet ir mentorystės konkurso „Mano knyga bus!“ nugalėtoja, piešianti, rašanti, grojanti: ,,Manau, sėkmė neegzistuoja, savo rezultatus ir ateitį kuriame mes patys. Mėgstamiausio dalyko dar neturiu, bandau suspėti padaryti viską, ir tiek. Mane motyvuoja brolis Paulius – visad prižiūri, moko, skatina.“

Iš kairės: Karina Račaitė, Kotryna Paulikaitė, Radvilė Jomantaitė. Kotryna Paulikaitė: „Esu toks žmogus – man reikia veiklos. Mama net nebartų, jei nesimokyčiau. Bet aš negaliu kitaip! Pastebėjusi, kur  galiu pasiekti geresnių rezultatų – ėmiau daugiau dirbti ir... džiaugiuosi pasiekimų vaisiais. Mane motyvuoja nuostata: „Kodėl turėčiau nedaryti, jei sugebu ir galiu? Man labai pasisekė – turiu gerą atmintį (paveldėjau iš prosenelės, mamos...), todėl kartais užtenka to, ką išgirstu per pamokas. Tikslieji mokslai – mėgstamiausi, prie kalbų tenka ilgiau padirbėti. Bet svarbiausia – kad ir koks bebūtum šaunus, be darbo rezultatų nebus!“

Ovidijus Rapalis: „Programavimas „užkabino“ 9 klasėje, kai pradėjau mokytis pas mokytoją Reginą Remeikienę. Ji duodavo papildomas užduotis, ėjau ne pagal kursą, mokiausi ir savarankiškai, internete. Kai įsigilini programuoti – nejauti, kaip 10 valandų pralekia. Bet patinka, nes iškart matai rezultatą. Ir kai dalyvavome sostinėje VGTU organizuotame konkurse „Ateities inžinerija“, kūrėme, programavome pamačiau – mes gana aukšto lygio, nieks mums ten nosies nenušluostė.“

Eglė Petraitytė: „Pirmyn gena noras sužinoti ką nors naujo, pažinti, iš prigimties esu smalsi. Ir tėvai augino taip – vedėsi į koncertus, žiūrėdavome pažintines laidas, filmus, aptardavome, ką matėm, skatino skaityti knygas. O kai pritrūkstu smalsumo, geriausias motyvas – ateitis. Jei nesimokysiu, nepasidėsiu tvirto pamato – gali nuplaukti svajonės. Sekasi ir labai mėgstu kalbas, menus.

Parengė Eglė Červinskaitė pagal Dianos Kazlauskienės, Žalgirių gimnazijos bibliotekininkės, informaciją.

 

 

Daugiau straipsnių